План роботи школи молодого вчителя Житомирського міського колегіуму на 2017-2018 н. р.
ПЛАН
роботи школи молодого вчителя
Житомирського міського колегіуму
на 2017-2018 н. р.
Мета: впровадження системи професійно-педагогічної адаптації, удосконалення науково-методичного рівня, навчально-методичної діяльності та надання практичної допомоги молодим вчителям.
Завдання школи:
- Набуття молодими вчителями практичних навичок , необхідних для педагогічної роботи.
- Формування вмінь застосувати теоретичні знання, одержані під час навчання у ВНЗ, у конкретній практичній діяльності.
- Ознайомлення з особливостями роботи зі шкільною документацією та критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів.
- Вивчення молодими педагогами перспективного педагогічного досвіду.
- Ознайомлення із сучасними інноваційними методами і прийомами навчання, інтерактивними формами організації навчальної діяльності дітей на уроці, новими педагогічними технологіями та засвоєння методики їх використання.
- Ознайомлення із психолого - педагогічними особливостями роботи зі здібними та обдарованими учнями.
№ п/п |
Зміст заняття |
Форма проведення |
Відповідальний |
Хто залучається |
|
1 заняття Вересень |
|
|
|
1 |
Ознайомлення вчителів-початківців з метою та завданнями колегіуму. Статут колегіуму. Права і обов’язки вчителя. Знайомство з молодими вчителями «Розповідь про себе». Знайомство з наставниками. |
Практ. робота
Година спілкування |
Мазур О.М. Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
2 |
Опрацювання нових інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у навчальному році. Нормативні документи. Планування роботи вчителя. Нові навчальні програми з предметів. Шкільна документація. Вимоги до її ведення. Практичне заняття: «Як вести класний журнал, журнал гурткової роботи». Анкетування « Якої допомоги ви потребуєте?» |
Практична робота
Консультація
Анкетування |
Мазур О.М. Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
3 |
Тематичне, поурочне планування. Вимоги до планування виховної роботи в класі. Опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з відповідних предметів. |
Практикум
Консультація
|
Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
4 |
Складання розкладу для взаємного відвідування уроків вчителя-початківця і наставника. |
Планування |
Мазур О.М. |
|
|
2 заняття Жовтень |
|
|
|
1 |
« Золоті сторінки історії колегіуму» |
Віртуальна екскурсія сторінками історії колегіуму. |
Висовень О.В. |
|
2 |
Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого вчителя до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз результатів. Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на початок року. |
Діагностування |
Натальченко А.Г.
Сторожук І.М. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методи вивчення особистості. Ефективність їх застосування. |
Розповідь з елементами бесіди |
Натальченко А.Г. Сторожук І.М. |
|
4 |
Практикум «Як навчити кожного?». Організація учнівської діяльності як засіб формування духовного світу дитини. «Психологія спілкування учитель — учень». Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу.
|
Моделювання уроку, практикум |
Мазур О.М. Натальченко А.Г.
|
Вчителі- наставники |
5 |
Відвідування молодими вчителями, обговорення та аналіз уроків вчителів-наставників. |
Відвідування уроків |
Натальченко А.Г. Мазур О.М. Сторожук І. М. |
Вчителі- наставники |
6 |
Огляд методичної літератури, фахових видань. |
Розповідь |
Несенюк О.В. |
|
|
3 заняття Листопад |
|
|
|
1 |
Науково-практичні методи, які формують пізнавальні інтереси учнів з урахуванням їх психічних особливостей. |
Розповідь з елементами бесіди |
Сторожук І.М. Натальченко А.Г.
|
|
2 |
Професійна майстерність педагога на уроці: володіння змістом та організація уроку, організація навчальної діяльності учнів; педагогічне стимулювання та мотивація навч. діяльності школярів. (з досвіду роботи). Відвідування та аналіз уроків молодих вчителів вчителями – наставниками. |
Обговорення |
Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методика проведення класних годин, позакласних заходів. Відвідування класних годин досвідчених учителів. Розгляд питання організації роботи класного колективу. |
Практикум |
Натальченко А.Г |
Вчителі- наставники |
4 |
Опрацювання психологічної літератури з проблеми самоосвіти. |
|
Сторожук І. М. Несенюк О.В. |
|
|
4 заняття Грудень |
|
|
|
1 |
Вимоги до організації роботи з обдарованими учнями. ( проектна робота ) Проведення самоаналізу уроку, виховного заходу. |
Розповідь з елементами бесіди. Складання пам’ятки |
Натальченко А.Г. |
|
2 |
Використання активних форм і методів роботи з дітьми (з досвіду роботи за програмою «Крок за кроком») |
Фрагменти уроку |
Бордюг Н. В. |
|
3 |
Методика проведення позакласних заходів, свят. |
Відвідування позакласних заходів |
Герасимчук Л.М. Натальченко А.Г. |
|
|
5 заняття Січень |
|
|
|
1 |
Психолого-педагогічні вимоги до перевірки та оцінки навчальних досягнень: організація контролю за процесом засвоєння знань; функції оцінки, групові та індивідуальні оцінки; самооцінювання та взаємооцінювання. Аналіз контрольних робіт. Система їх перевірки та роботи над помилками. |
Практикум
Консультація |
Мазур О. М. Наставники
Натальченко А.Г. |
|
2 |
Виявлення причин низької успішності учнів. Панорама: «Психологічні причини неуспішності учнів на уроках». Погляд психолога. |
Розв’язування ситуативних задач |
Сторожук І.М. |
|
3 |
Звіт молодих спеціалістів про роботу із самоосвіти. |
Розповідь |
Натальченко А.Г. Молоді вчителі |
|
|
6 заняття Лютий |
|
|
|
1 |
Відбір та реалізація змісту навчання: відповідність змісту навчального заняття поставленим цілям і завданням; обсяги навчального матеріалу. |
Розповідь з елементами бесіди |
Натальченко А.Г. |
|
2 |
Планування уроків з елементами інноваційних технологій. Відвідування уроків. Самоаналіз уроків. Міні-проект « Мій предмет – найцікавіший!» |
Відвідування уроку у майстер-класі Презентація проектів |
Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники Молоді вчителі |
3 |
Підготовка до відкритого уроку. Проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями. |
Консультація Практикум |
Мазур О. М. Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники Молоді вчителі |
|
7 заняття Березень |
|
|
|
1 |
Різні форми роботи з батьками. Методика проведення батьківських зборів. Організація індивідуальної роботи з батьками. Відвідування батьківських зборів досвідчених класних керівників. |
Розповідь з елементами бесіди |
Мазур О. М. Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
3 |
Методична панорама: « Педагогіка співробітництва – реальний шлях ствердження гуманізму та демократії у шкільному житті (зміст, принципи, форми та методи) |
Практикум з елементами тренінгу |
Натальченко А.Г. Сторожук І.М. |
|
4 |
Огляд новинок літератури. Ознайомлення з працями вчителів-новаторів. |
|
Несенюк О.В. |
|
5 |
Експрес – інтерв’ю з учнями та колегами молодого вчителя. |
|
Сторожук І.М. |
|
|
8 заняття Квітень |
|
|
|
1 |
Виявлення рівня тривожності, агресивності та довірливих відносин на кінець року. |
Діагностування |
Сторожук І.М. |
|
2 |
Презентація меседжа « Мої досягнення» Результативність роботи пари « наставник-молодий вчитель». Підсумки роботи за рік. Розробка завдань на наступний навчальний рік. |
Презентація результатів роботи |
Мазур О.М. Натальченко А.Г. |
Вчителі- наставники |
Підготувала: Заступник директора колегіуму з НВР Олена Миколаївна Мазур